Varmt välkommen Michael Assarsson, vår nya rektor

Hej!
Jag heter Michael och har jobbat större delen av mitt yrkesliv inom skolvärlden där jag har drygt 25 års erfarenhet, först som lärare och sedan som rektor. Jag är utbildad och legitimerad lärare samt har genomgått den statliga rektorsutbildningen. Jag har jobbat både privat och kommunalt, såväl på gymnasiet som i grundskolan. Senast det begav sig var i Hylte på Kråkbergsskolan som är en F-6-skola. Det känns inspirerande att jobba med elever och personal på Morups friskola!

Min utgångspunkt kring det mesta i livet handlar om att försöka stå med båda fötterna på jorden samtidigt som jag försöker vara öppen för nya intryck. Jag är nyfiken av naturen och tycker att det är en viktig egenskap att kunna se det positiva i situationer.

Hör gärna av er till mig via e-post eller via skolans telefon