• Inbjudan till SSPF 11/9

Nu är det dags igen! Falkenbergs kommun tillsammans med representanter från socialtjänst, skola, polis och fritid kommer till vår skola för att informera om vad som händer i barnens telefoner. Förra året hade vi också detta informationsmöte vilket var mycket uppskattat.

9 av 10 lågstadiebarn (97 %) använder internet dagligen och nätet har blivit en plats för både aktiviteter och umgänge med vänner. Men det är också en plats där barn och unga dagligen blir utsatta för hot, kränkningar och utnyttjande och är en plats där vuxna inte har tillräcklig insyn. Som förälder är du extremt viktig i att lära ditt barn
    om de risker som finns på nätet och att delta i ett brottsförebyggande arbete
    för våra barn. Samhällets aktörer möter dagligen barn i Falkenberg som far illa
    på nätet, vi vill och måste, jobba tillsammans med er föräldrar.

Varmt välkomna den 11/9 kl. 17:30 för alla vårdnadshavare med barn i åk F – 6 till skolan för att lyssna och kunna ställa frågor till representanterna.

• Närvaroportalen

Från och med idag 2024-07-30 gäller nya lösenord för er som tidigare har haft tillgång till Närvaroportalen. Ni ringer eller besöker skolan för att få dessa utlämnade.

• Sommarlov 2024

Nu är det sommarlov efter ett välförtjänt läsår

Vi hoppas att ni kan få njuta av många varma och soliga dagar. Fylla dagarna med sommarens aktiviteter och ladda energi inför höstterminen.

För våra 6:or väntar en spännande höst med ny skola, klasskamrater och pedagoger.
    Vi önskar er alla lycka till!

Vi vill samtidigt hälsa nya elever och vårdnadshavare välkomna till oss inför en spännande hösttermin.

Njut nu av en skön sommar!
    Styrelsen passar på att tacka all elever, vårdnadshavare och personal. Tillsammans gör vi vår skola trygg och lärorik.

Höstterminen startar igen 14:e augusti.

Med varma sommarhälsningar styrelse och rektor

• Avslutningsmiddag

Varje år anordnar elever i åk 6 avslutningsmiddag för personalen på skolan.
    I år var det 90-tals tema och alla gjorde sitt bästa med att ta fram och damma av kläderna samt accessoarerna som var tidsenliga.

Eleverna visade sina färdiga kunskaper från hemkunskapen. Maten och serveringen var perfekt. Nästa som en Michelin rankad restaurang.

Vi bjuder på lite bilder från middagen.

• Uppträdande på AXA-scenen

Vilken härlig kväll! Skolans elever bjöd på uppträdande inför en fullsatt gräsmatta. Vårdnadshavare, personal, bybor och en och annan hund fick lyssna på elevernas fina framträdande.