Inbjudan till SSPF 11/9

Nu är det dags igen! Falkenbergs kommun tillsammans med representanter från socialtjänst, skola, polis och fritid kommer till vår skola för att informera om vad som händer i barnens telefoner. Förra året hade vi också detta informationsmöte vilket var mycket uppskattat.

9 av 10 lågstadiebarn (97 %) använder internet dagligen och nätet har blivit en plats för både aktiviteter och umgänge med vänner. Men det är också en plats där barn och unga dagligen blir utsatta för hot, kränkningar och utnyttjande och är en plats där vuxna inte har tillräcklig insyn. Som förälder är du extremt viktig i att lära ditt barn
om de risker som finns på nätet och att delta i ett brottsförebyggande arbete
för våra barn. Samhällets aktörer möter dagligen barn i Falkenberg som far illa
på nätet, vi vill och måste, jobba tillsammans med er föräldrar.

Varmt välkomna den 11/9 kl. 17:30 för alla vårdnadshavare med barn i åk F – 6 till skolan för att lyssna och kunna ställa frågor till representanterna.