Projekt tillsammans med Kulturskolan

Två lärare på Kulturskolan i Falkenberg har fått chansen att testa ett projekt där de riktar in sig på att vara en resurs i befintliga ämnen i grundskolan. Vi nappade såklart på erbjudandet och i höstas arbetade Sofia, som är teater och dramalärare och Johan, som är lärare i foto och film med ett filmprojekt tillsammans med fyror och femmor. Det resulterade i en härlig film där eleverna använde sina kunskaper i geografi och biologi för att göra en film om Sverige och Norden.

Nu i våras har sexorna fått chansen. Vi har använt bild- och No-lektionerna till detta eftersom båda ämnen är inblandade i slutresultatet. De har använt sina kunskaper om rymden för att skriva ihop en historia som snart ska börja filmas. Rekvisitan har fixats på bildlektionerna. Sexorna har även fått lära sig hur man filmar och kommer själva få filma sina kompisar när de agerar framför kameran. Efter det är det dags att lära sig redigera filmen.