Presentation av Petra

Vi hälsar Petra Wallman varmt välkommen till skolan och här kommer hennes presentation.

Jag heter Petra Wallman och är grundskollärare med inriktningen 1-7 Ma/No och idrott.  Jag har arbetat som lärare i många år på både stora och små skolor i Falkenberg och Varberg. Jag sökte mig till Morups friskola eftersom jag vet fördelarna med en liten skola där man har möjlighet att lära känna alla elever. Detta skapar en trygghet som är så viktig för att barnen ska må bra och då fungerar lärandet mycket bättre. Det jag gillar mest med läraryrket är att få vara med när eleverna lär sig nya saker och när de upptäcker att de faktiskt klarar av något svårt.

Jag bor strax söder om Varberg och med den nya fina cykelvägen cyklar jag gärna och njuter av havsutsikten.