Vår nya rektor

Jag heter Christina Stenman och började som rektor på Morups friskola i augusti 2023. Jag har arbetat med pedagogik och utbildning hela mitt yrkesliv, det började redan 1988 när jag fick en tjänst som praktikant på Äpplets montessoriförskola i Halmstad. Efter det har jag hunnit med att starta en montessoriförskola tillsammans med kollegor i personalkooperativ, utbilda mig till grundskollärare i sv/so åk 4 – 9, arbeta som lärare och skolledare på friskola i Stockholm och nu senast som lärare och skolledare inom Halmstad kommun. Jag har även gått den statliga rektorsutbildningen.

På Morups friskola ser jag fram emot att driva vidare det arbete föregående rektor initierade, samt arbeta nära både lärare och elever. Det är mycket lättare på en liten skola.

Jag har haft en väldigt positiv start på terminen och det märks att all personal är väldigt engagerad i skolans elever, vilket ni redan vet. Styrelsen har också varit ett gott stöd så här i starten.

Nu ser jag fram emot en höst där vi på skolan fortsätter utveckla undervisningen med elevernas bästa i fokus. Om ni funderar över något kring skolan, är ni alltid välkomna att höra av er.

Med vänlig hälsning Christina Stenman